Chaos in Phnom Penh - Reisverslag uit , van Jeltje Doeven - WaarBenJij.nu Chaos in Phnom Penh - Reisverslag uit , van Jeltje Doeven - WaarBenJij.nu

Chaos in Phnom Penh

Door: Jeltje

Blijf op de hoogte en volg Jeltje

23 November 2010 | ,

Beste vrienden en lezers van mijn blog,

Gisteravond was de laatste avond van het Drakenbootfestival. Na een concert op Diamond Island in Phnom Penh is er paniek uitgebroken op de brug naar het vaste land. 336 Mensen zijn verdrukt, verdronken en geelektrocuteerd doordat ze steun zochten aan de losrakende elektriciteits kabels.

Geschokt, maar veilig vanuit Mondulkiri hoop ik op de berichten van vrienden en bekenden die op de tijd van de chaos in Phnom Penh waren. Tot nu toe heb ik nog geen berichten gehad van bekenden die zijn omgekomen. Een echoistische geruststelling.

Voor wie het nieuws heeft gemist: http://www.nu.nl/buitenland/2385009/honderden-doden-stormloop-cambodja.html

  • 23 November 2010 - 05:19

    Peter:

    Dank voor je spoedige bericht. Gerustgesteld. Egoïstisch misschien, maar toch...

  • 23 November 2010 - 06:14

    Annemarie:

    Jeltje,
    Wat een verschrikkelijk bericht..tjonge..nou sterkte en ik hoop idd dat er geen bekenden van je zijn omgekomen.

    Groetjes

  • 23 November 2010 - 06:37

    Erika Frijmann:

    Zó blij iets van je te horen...
    Hopelijk hoor je spoedig iets van al je vrienden. Sterkte.

  • 23 November 2010 - 07:30

    Mark:

    Hoi Jeltje,

    Ik ben blij dat jij in orde bent! Hopen dat je geen slecht bericht krijgt over bekenden!

    Mark

  • 23 November 2010 - 08:14

    Jaap Van Der Windt:

    Hoi Jeltje,
    Sterkte. Het nieuws is voor jou wel heel dichtbij.
    Met vriendelijke groet,
    Jaap

  • 23 November 2010 - 08:42

    Lies Vosselman:

    Gelukkig ben je veilig thuis gekomen van je laatste 2 verhalen, het had zo anders kunnen zijn. Heel veel sterkte terwijl je wacht op nieuws van bekenden.

  • 23 November 2010 - 09:27

    Marin:

    Sterkte!

  • 23 November 2010 - 09:35

    Esther:

    Ik ben blij dat je even een berichtje post, want idd moeten wij hier natuurlijk als eerste aan jou denken.

  • 23 November 2010 - 14:53

    Katinka:

    Wat ben ik blij om wat van je te horen. Zodra ik het gisteravond zag op tv dacht ik aan jou. Ben blij dat je veilig bent. Hopelijk zijn al je bekende ook veilig...

  • 23 November 2010 - 15:12

    Nienke:

    Oh, gelukkig!

    Ben me rot geschrokken toen ik het gisteravond hoorde......

    Veel sterkte!
    Ben in gedachten bij je.

    XXX

  • 23 November 2010 - 17:45

    Arjan En Mirjam:

    Wat een vreselijk bericht Jeltje :( Fijn dat je zo snel wat van je hebt laten horen en sterkte met het wachten op contacten met vrienden.

  • 23 November 2010 - 19:05

    Noor:

    Blij om wat van je te horen! Ik was al een beetje bezorgt gisteren na het nieuws....pfoe!

  • 23 November 2010 - 21:38

    Rosanne:

    O goed dat je wat schrijft. Moest meteen aan je lezen toen ik het vanmiddag op internet zag

  • 23 November 2010 - 21:46

    Christiaan:

    hey Jeltje,

    Bedankt voor je attente krabbel, jij sterkte daar. Hoop dat je bericht krijgt van je bekenden.

    grz Chris

  • 24 November 2010 - 12:13

    Jerome:

    Hoi Jeltje,

    Wat stom dat ik pas bij zulk negatief niews een keer iets naar je schrijf. Wat ontzettend heftig zeg. Het klinkt ook vreselijk vanuit zo'n feestelijke sfeer. Hopelijk kunnen jullie het goed samen verwerken.
    Ik zit in Papua Nieuw Guinea, maar op een andere plek als ik me had voorbereid toen jij en ik samen de training volgden. Manus Island is het geworden. Heel prettig, en veiliger dan in de rest van het land. Ben pas laat vertrokken en ben er nu 9 maanden. Over een paar weken komt mn vriendin ook hierheen om in hetzelfde ziekenhuisje te werken :)
    Als je het leuk vindt kun je kijkenop jeromepng.blogspot.com

    Groetjes,
    Eén van je VSO-bro's
    Jerome

  • 24 November 2010 - 18:28

    Michelle:

    Hey Jeltje,
    Heftig zeg, het drong pas later tot me door dat dat in Cambodja is gebeurd en zo dichtbij je eigenlijk..
    Sterkte want het zal wel een enorme impact hebben in je omgeving.
    Liefs Michelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Kiwi's en Ozzies

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2012

Einde (voor nu)

14 Juli 2012

In Memorium: Puck

12 Mei 2012

Nieuw Zeelands voor Beginners

07 Mei 2012

Waar ik nu ben

24 Februari 2012

Bericht uit Kampong Cham
Jeltje

Met ingang van het schooljaar 2009/2010 heb ik mijn baan voor de klas opgegeven voor een baan in het ontwikkelingswerk voor ruim 2 jaar. Ik blijf mijn roots trouw in het onderwijs, mijn taak wordt 'Effective teaching and learning advisor' in Cambodja. Het doel is leraren en leraren-coaches te adviseren en vertrouwd te maken met inclusief basisonderwijs, oftewel onderwijs dat voor iedereen toegankelijk is. Een mooie uitdaging dus, maar gelukkig sta ik hier niet alleen in. We werken in een team in de provincie Mondulkiri, tegen de grens met Viëtnam. Hoewel de plek waar ik kom te wonen de provinciehoofdstad 'Sen Monorom' is, is Mondulkiri erg dunbevolkt. Dat betekent voor Sen Monorom dat het niet veel meer is dan een dorp, maar bekend om de olifanten en de schitterende waterval, dus wie er een vakantietripje wil wagen: wees welkom :)

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 115747

Voorgaande reizen:

07 Mei 2012 - 31 Juli 2012

Kiwi's en Ozzies

02 September 2009 - 01 December 2011

In het land van de Khmer

Landen bezocht: