Dromen - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jeltje Doeven - WaarBenJij.nu Dromen - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jeltje Doeven - WaarBenJij.nu

Dromen

Door: Jeltje

Blijf op de hoogte en volg Jeltje

11 Augustus 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

Welkom op Jeltjedoeven.waarbenjij.nu,
Toegegeven: ik begin mijn blog slecht: met een leugen.
Dit is namelijk niet geschreven vanuit Phnom Phen zoals de opgegeven locatie doet vermoeden. Nee, dit schrijven gebeurt met beide voeten op Hollandse grond. Maar toch... Lijfelijk mag ik dan nog hier zijn, mijn gedachten en acties werken allemaal naar hetzelfde toe: de aankomst in Phnom Phen op 3 september. Vandaar.
In Cambodja aankomen, betekent hier vertrekken. Met alle bureaucratische gevolgen van dien. En dan heb ik het nog niet eens over het grootste struikelblok: strakjes afscheid nemen.
Maar alles op zijn tijd. Nu eerst genieten van het feit dat mijn vliegticket (of beter gezegd; het nummer waarmee ik het vliegtuig in mag stappen) naast me ligt en mijn vrienden nog in de buurt zijn om dat mee te delen.

  • 19 Augustus 2009 - 08:08

    Marin:

    Hoi Jeltje,

    Ik kreeg ineens een heel raar mailtje dat ik . (ja er stond echt alleen maar een punt!) zou missen en dat hij/zij zou vertekken naar Cambodja en of ik . een berichtje wilde sturen??? Dacht heel even dat het spam was! Maar toen dacht ik: die punt ben jij! hahaah

    Ik wens je nu alvast een hele fijne reis/tijd/verblijf/kom je nog terug?? En natuurlijk tot donderdag! Bij Shabou shabou

    Liefs, Marin

  • 19 Augustus 2009 - 13:32

    Kiki:

    Oh Jeltje!
    wat een gedoe toch, allemaal. Maar ook geweldig.
    Houd je haaks, en succes. Ik heb ook nog ergens een 'waar-ben-jij-nu.nl, ga daar ook maar verder mee tzt.
    Dag!
    Kiki

  • 19 Augustus 2009 - 15:34

    Hans Gordijn:

    Terwijl wij het nummer van ons lokaal en van de kals bekijken, bekijk je vluchtnummers..... Wat een andere wereld; nu al!!!

    Toi,
    Hans

  • 21 Augustus 2009 - 12:18

    Sarah:

    HEY Jeltje, leuk dat je een waarben jij.nl bijhoudt! succes met de voorbereidingen nog verder, op naar je feestje!!
    't was gisteren iig erg gezellig! Groetjes,
    Sarah

  • 23 Augustus 2009 - 21:47

    Dani:

    Hoi Jeltje,
    Heel veel succes met je laatste voorbereidingen. Ik wens je een goede reis en hoop dat je snel je daar thuis gaat voelen. Geniet ervan!

  • 25 Augustus 2009 - 07:11

    Jan Arie En Marijke:

    Lieve Jeltje! Irritant dat die site de dagen aftelt tot je weggaat, he?! :-) Soms kan dat ineens zo eng voelen!

    Wij kunnen vrijdag helaas niet van de partij zijn, daarom willen we je bij deze heeeeel veel succes wensen! Er gaat natuurlijk een hoop veranderen. We zijn benieuwd hoe je het allemaal gaat ervaren.

    Je staat bij de Favorieten, dus we volgen je op de voet!

    Groetjes, Jan Arie en Marijke

  • 28 Augustus 2009 - 15:21

    René (Haarlem):

    Lieve Jeltje,
    Het is nu bijna zover! Ik kan me voorstellen dat het heel erg spannend is om aan je grote avontuur te beginnen. Ik wil je héél graag zeggen dat ik jouw actie súperdapper en helemaal geweldig vind!!!
    Ik wens je een hele mooie, bijzondere, leerzame en heel gelukkige tijd toe!!!
    Liefs, René

  • 30 Augustus 2009 - 11:22

    Els (Viande):

    Hey Jeltje,
    Het komt nu wel erg dichtbij. Nog een paar nachtjes en dan..... de grote oversteek, de grote stap. Erg leuk dat ik je afgelopen vrijdag nog even kon zien en spreken. Heb het heel goed daar in den vreemde (wat straks natuurlijk helemaal niet meer vreemd is.)
    En een goeie reis daar naar toe!
    Liefs,
    Els

  • 30 Augustus 2009 - 18:25

    Jacqueline :

    Lieve Jeltje,

    Ik vroeg me al even af van wie dit mailtje was... had nog niet gekeken. Iemand anders had ons nl. ook deze zomer een waar ben jij nu adres gegeven, maar die ging niet naar Cambodja... ik had er geen aandacht meer aan besteed totdat ik vandaag je moeder sprak bij Nils en hoorde van je grote avontuur! Wel bijzonder en bij deze wil ik je dan ook een goede en gezegende tijd toewensen in dat verre land. Houd ons op de hoogte. We zullen aan je denken ook in ons gebed. Goede reis en tot gauw via deze site!

    Liefs,
    Jacqueline


  • 30 Augustus 2009 - 21:40

    Blondie:

    Hey Jeltje!
    Jammer dat ik het niet nog even persoonlijk heb kunnen zeggen, heb je niet meer gezien op de club....

    Heel veel plezier én ik heb me aangemeld voor je verhalen te lezen!!!

    Liefs

  • 31 Augustus 2009 - 20:08

    Joyce (road Runners):

    Hoi, hoi,

    Ik ben nu op vakantie en wil je dus op deze manier een hele goede reis wensen, geniet ervan!!!

    Wat zal je hard gaan hollen met die slangen achter je aan!

    Groetjes


  • 31 Augustus 2009 - 21:23

    Caroline De Jong:

    Hoi Jeltje,

    Onwijs veel plezier gewenst in Cambodja. Ben erg benieuwd naar je verhalen. Hopelijk kan ik je blog een beetje volgen vanuit Malawi.

    Groetjes, Caroline

  • 01 September 2009 - 21:00

    Roelina:

    Hoi Jeltje,
    Heel veel succes, maar ook heel veel plezier in Cambodja. Geniet van al het goede en mooie om je heen!
    Een hele goede reis,het ga je goed!
    groetjes Roelina

  • 02 September 2009 - 07:40

    Marije Boot:

    Dag Jeltje,

    Ik wens je nogmaals een hele mooie, bijzonder tijd toe in Cambodia!
    Geniet, sta vaak stil bij alles wat er al is, en werk met veel plezier aan dat wat je mag doen!
    En heel misschien heb je ook nog wat aan de Skwid-training!

    succes!
    Marije

  • 02 September 2009 - 15:54

    Albert:

    Hoi Jeltje,

    Ik wens je heel veel plezier in Cambodja en succes met je nieuwe job.
    En geniet van de cultuur en de natuur.

    Groetjes Albert

  • 04 September 2009 - 17:13

    Dianne (RRZ):

    Hey stoere meid,
    Toen ik je de laatste keer bij RRZ weg zag gaan (ik zag je nog net de deur uit gaan) wist ik niet, dat het voorlopig de laatste keer was. Jammer, ik had je graag een heleboel goede wensen willen meegeven. Op dit moment ben je aan het reizen. Maar als je dan eindelijk je laptopje weer op schoot neemt, verschijnt ook mijn bericht en zie je mijn goede wensen digitaal. Jeltje, ik wens je al het goede waar jij op hoopt. Dat deze twee jaar jou geeft wat jij wil en verwacht. Ik blijf je volgen.
    Groetjes, Dianne

  • 06 September 2009 - 11:57

    Martijn Olivier:

    Hoi Jeltje,

    Ik heb je helaas niet meer in Nederland gedag kunnen zeggen.Ik hoop dat je een goede tijd in Cambodja mag hebben. Geniet ervan,van de mensen en de natuur en pas goed op jezelf.

    Liefs, Martijn

  • 07 September 2009 - 09:08

    Monique Paats:

    Hoi Jeltje,

    Wat ontzettend leuk om je belevenissen vanaf het eerste Cambodja-moment te kunnen lezen!!! Wat schrijf je leuk. Jouw geur-epistel doet mij even terugdenken aan mijn backpack tochten. Heerlijk. Wat een geweldige ervaring ga je tegemoet! Heel veel succes. Eerst maar eens met je taalcursus beginnen hè. Enne.. tot schrijfs!

    Groetjes,
    Monique

  • 12 September 2009 - 08:38

    Krista:

    Hé Jeltje,

    Leuk je verslagen te lezen. Wat had je in hemelsnaam allemaal meegenomen? 45 kilo? Knap!
    Geniet van alle indrukken en groeten aan Ilja.

    Krista

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

In het land van de Khmer

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2010

Mummy

10 Januari 2010

Feestdagen

10 December 2009

Werk

23 November 2009

Nachtleven in Sen Monorom

12 November 2009

(T)huisdieren
Jeltje

Met ingang van het schooljaar 2009/2010 heb ik mijn baan voor de klas opgegeven voor een baan in het ontwikkelingswerk voor ruim 2 jaar. Ik blijf mijn roots trouw in het onderwijs, mijn taak wordt 'Effective teaching and learning advisor' in Cambodja. Het doel is leraren en leraren-coaches te adviseren en vertrouwd te maken met inclusief basisonderwijs, oftewel onderwijs dat voor iedereen toegankelijk is. Een mooie uitdaging dus, maar gelukkig sta ik hier niet alleen in. We werken in een team in de provincie Mondulkiri, tegen de grens met Viëtnam. Hoewel de plek waar ik kom te wonen de provinciehoofdstad 'Sen Monorom' is, is Mondulkiri erg dunbevolkt. Dat betekent voor Sen Monorom dat het niet veel meer is dan een dorp, maar bekend om de olifanten en de schitterende waterval, dus wie er een vakantietripje wil wagen: wees welkom :)

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 115730

Voorgaande reizen:

07 Mei 2012 - 31 Juli 2012

Kiwi's en Ozzies

02 September 2009 - 01 December 2011

In het land van de Khmer

Landen bezocht: